Tjänstespecifika villkor

S1. Tjänsten Bredband

S1.1 Tjänsten Bredband ger Kunden anslutning till internet och tillgång till e-post samt utrymme för egen hemsida. Ytterligare information om tjänsten Bredband finns på Webbplatsen.

S1.2 Den hastighet med vilken Kunden är uppkopplad mot internet genom användande av Tjänsten framgår av avtalat abonnemang. Angiven överföringshastighet är endast ungefärlig och kan i praktiken variera.

S1.3 Internetport ansvarar inte för eventuell förlust eller förvanskning av information eller data, avseende t ex epost, bilder, datainformation, information på den personliga hemsidan eller information som Kunden har laddat upp. Internetport ansvarar inte heller för s k backup eller säkerhetskopiering av e-post, bilder, eller annat material tillhörande Kunden som behandlats via tjänsten Bredband.

S2. Tjänsten Telefoni

S2.1 Tjänsten Telefoni innebär att Kunden kan ringa till telefonnummer både inom Sverige och till utlandet. Närmare information om Telefoni och de tillägstjänster som erbjuds finns på Webbplatsen.

S2.2 För användande av Telefoni har Internetport rätt att besluta om kreditgränser. Information om kreditgränser lämnas i samband med nyteckning av abonnemang.

S2.3 Internetport har under avtalstiden rätt att med minst trettio (30) dagars varsel sänka eller höja kreditgränsen för Kunden. Meddelande om ändring av kreditgränsen lämnas via Webbplatsen eller e-post.

S2.4 Om Internetport sänker kreditgränsen under avtalstiden har Kunden rätt att säga upp Avtalet i enlighet med punkt 11.2. Om Kunden utnyttjar Telefoni efter det att sänkningen har trätt i kraft ska detta anses utgöra godkännande av sänkningen.

S2.5 Om Kunden överskridit kreditgränsen har Internetport rätt att spärra tjänsten för alla samtal utom nödsamtal.

S2.6 Internetport äger rätt att avsluta Telefoni om Kunden inte nyttjat tjänsten under tolv (12) på varandra följande månader.

S2.7 Innan portering (överflyttning av Kundens befintliga telefonnummer från annan operatör) kan genomföras för att användas i tjänsten Telefoni behöver Internetport säkerställa att portering är möjlig. Internetport påbörjar överflyttning, med reservation för eventuell ångerfrist, så snart som möjligt. Internetport kan inte garantera att portering kan genomföras.

Särskilda villkor vid köp av utrustning

S3.1 Utrustningen levereras som postpaket till den adress som Kunden uppgivit i sin beställning eller till närmaste avhämtningsställle. Internetport äger rätt att ta ut en fraktavgift som i så fall framgår av Internetports beställningssida. Om Utrustningen inte har avhämtats inom fjorton (14) dagar från det att Kunden aviserats om att Utrustningen finns att avhämta äger Internetport rätt att debitera en returavgift.

S3.2 Utrustningen levereras normalt inom två till fem (2–5) arbetsdagar om inte annat framgår av Internetports beställningssida.

S3.3 Om Kunden redan faktureras för Tjänst som tillhandahålls av Internetport betalas Utrustningen i samband med nästkommande faktura där Utrustningen finns upptagen. I annat fall skickar Internetport en separat faktura tillsammans med leverans av Utrustningen med betalningsvillkor trettio (30) dagar.

S3.4 Internetport lämnar tolv (12) månaders garanti på Utrustningen om inte annat framgår av beställningssidan. Garantin innebär att Internetport byter ut eller reparerar Utrustning som är felaktig. Garantin gäller inte fel som beror på påverkan, vanvård eller på felaktig användning.

S3.5 Kund som vill åberopa garantin ska kontakta Internetport Kundservice via Webbplatsen eller telefon. Internetport står för returkostnaden förutsatt att garantin gäller och att Kunden följt Internetports instruktioner för returen. Internetport har rätt att under fjorton (14) dagar undersöka returnerad och reklamerad Utrustning. Internetport har under denna undersökningstid ingen skyldighet att tillhandahålla ersättningsutrustning.

Hjälpcenter

Mest populära artiklar

Laddar...

Senaste artiklarna

Laddar...

Kategorier

Laddar...

Internetport Sweden AB