Disturbance resolved and services restored. If you are still experiencing issues with your service please report the problem according to normal procedure.
Ticket number: INC2309762
Fault type: Currently unknown
Description: Multiple customer affecting fault
Location: Åre
Occured: 2024-10-07 09:01 CET/CEST
Service(s) restored: 2024-10-07 10:08 CET/CEST
History:
2024-10-07 10:18 – Outage is now resolved and the services are now restored after the power outage was remedied. // Driftstörningen har nu avhjälpts och tjänsterna är återställda efter att strömfel åtgärdades.
2024-10-07 10:03 – Power supplier is working on solving the issue. ETR has been updated. // Nätägaren arbetar med att avhjälpa felet. ETR har blivit uppdaterad.
2024-10-07 09:46 – There is an ongoing power outage in the area affecting GlobalConnect equipment. // Det är för närvarande ett strömavbrott i området som påverkar vår nätverksutrustning.
2024-10-07 09:15 – We currently have an outage in Åre, troubleshooting is ongoing. // Vi har för närvarande en driftstörning i Åre. Felsökning pågår.
Disturbance resolved and services restored. If you are still experiencing issues with your service please report the problem according to normal procedure.
Ticket number: INC2305522
Fault type: Hardware card error
Description: Multiple customer affecting fault
Location: Uppsala
Occured: 2024-09-26 09:38 CET/CEST
Service(s) restored: 2024-10-01 11:38 CET/CEST
History:
2024-10-01 11:38 – Outage is resolved and services are restored after the configuration error was remedied. If you still experience any issues please contact GlobalConnect Service Desk. // Driftstörning avhjälpt och tjänster återställda efter att konfigurationsfel korrigerades. Upplever ni fortfarande några problem så kontakta GlobalConnect Servicedesk.
2024-09-30 19:34 – Faulty hardware has been replaced, parts of service has been restored but there is still parts that are down. Troubleshooting is ongoing. // Trasig utrustning har bytts ut, en del av tjänsterna är nu återställda dock kvarstår fel med resterande. Felsökning pågår.
2024-09-30 11:21 – Replacement equipment and parts have arrived. // Ersättningsutrustning och reservdelar har kommit fram.
2024-09-26 13:18 – A hardware fault detected. Replacement unit has been ordered. // Hårdvarufel lokaliserat. Ersättningsutrustning beställd.
2024-09-26 12:25 – A field technician ordered to site for troubleshooting. // Fälttekniker beställd för felsökning på plats.
2024-09-26 11:44 – We currently have an outage, troubleshooting is ongoing. // Vi har för närvarande en driftstörning. Felsökning pågår.
Disturbance resolved and services restored. If you are still experiencing issues with your service please report the problem according to normal procedure.
Ticket number: INC2301700
Fault type: Excavation damage
Description: Multiple customer affecting fault
Location: Mölndal
Occured: 2024-09-17 14:16 CET/CEST
Service(s) restored: 2024-09-20 09:02 CET/CEST
History:
2024-09-20 09:33 – All the services are restored // Alla tjänsterna är återställda
2024-09-19 21:53 – The majority of services have been restored. Repair work will continue tomorrow to complete the remaining restorations. // Majoriteten av tjänsterna har återställts. Reparationsarbetet kommer att fortsätta i morgon för att återställa resten av tjänsterna.
2024-09-19 16:14 – Repair work is ongoing. // Reparationsarbetet fortsätter.
2024-09-19 09:38 – Repair work is ongoing. // Reparationsarbetet fortsätter.
2024-09-18 11:41 – Repair work is ongoing. // Reparationsarbetet fortsätter.
2024-09-18 01:41 – Some services has been restored. Repair work will continue in the morning. // Vissa tjänster har återställts. Reparationsarbetet kommer att fortsätta under morgonen.
2024-09-17 22:52 – There are 3 damaged cables in total, technicians are currently working on replacing the first and biggest one. They expect to be working throughout the night since there is a lot of work to be done. // Det är totalt 3st skadade kablar, tekniker arbetar för närvarande med att byta ut den första och största av dom. De meddelar att då det är ett stort arbete förväntar de sig att arbeta genom natten.
2024-09-17 19:59 – Cable fault detected. Technicians are working on remedying the issue. // Kabelfel lokaliserat. Tekniker arbetar med att avhjälpa felet.
2024-09-17 16:57 – Cable fault detected. Technicians are working on remedying the issue. // Kabelfel lokaliserat. Tekniker arbetar med att avhjälpa felet.
Ticket number: INC2298953
Location: Enköping, Sala, Fjärdhundra, Grillby
Description: Multiple customer affecting fault
Fault type: Power issue
Occurred: 2024-09-11 09:11 CET/CEST
Estimated Time of Repair: 2024-09-11 18:00 CET/CEST
Status: Fault correction in progress
Next update: 2024-09-11 20:49 CET/CEST
Last update(s):
2024-09-11 19:49 – Power providers have completed their work and normal power has been restored, outage is now considered resolved. If you still experience any issues please contact GlobalConnect Service Desk. // Nätägare är klara med reparationen och siten är återställd, störningen ses nu som helt över. Upplever ni fortfarande några problem så kontakta GlobalConnect Servicedesk.
2024-09-11 11:04 – Backup generator is on location and running, services are restored. No further downtime is to be expected. Power providers techs are on location and power grid connection is expected to be restored during the afternoon. // Reservgenerator på plats och i drift, tjänsterna är återställda. Ingen ytterligare nedtid förväntas. Nätägaren har tekniker på plats som arbetar med att reparera anslutningen till elnätet. Beräknas bli klara under eftermiddagen.
2024-09-11 09:32 – We currently have an outage, caused by a damaged powercable to one of our distribution nodes in Enköping. Power supplier is working on resolving the issue. We have also order tech to deliver backup power generator to power the site until grid power is restored. Backup generator is estimated to be up and running around 10:30 local time. // Vi har för närvarande en driftstörning orsakad av en skadad elkabel till en våra distributionsnoder i Enköping. Nätägare arbetar med att reparera skadan. Vi har också skickat tekniker för att leverera reservgenerator för att driva siten tills anslutningen till elnätet är lagad. Reservgeneratorn beräknas vara i drift runt kl 10:30 lokal tid.
Disturbance resolved and services restored. If you are still experiencing issues with your service please report the problem according to normal procedure.
Ticket number: INC2310941
Fault type: Currently unknown
Description: Multiple customer affecting fault
Location: Kungsbacka
Occured: 2024-10-09 00:46 CET/CEST
Service(s) restored: 2024-10-09 00:59 CET/CEST
History:
2024-10-09 01:23 – Outage is resolved and services are restored after the power outage was remedied. // Driftstörning avhjälpt och tjänster återställda efter att strömfel åtgärdades.
2024-10-09 00:54 – There is an ongoing power outage in the area affecting GlobalConnect equipment. Power supplier is working on solving the issue. // Det är för närvarande ett strömavbrott i området som påverkar vår nätverksutrustning. Nätägaren arbetar med att avhjälpa felet.