Vad gäller autogiro sker registreringen via din internetbank, alternativt via autogiroblankett. Det är viktigt att alla fälten fylls i och att båda parter signerar blanketten. Skulle det vara så att betalaren och abonnemangsinnehavaren inte är densamma måste ansökan ske via autogiroblankett.

Kundportalen kan du hitta dina fakturor. Du kan även betala dem online direkt med bank eller kreditkort. Inloggning sker med din e-postadress och lösenord. Har du glömt ditt lösenord kan du begära ett nytt här.

Internetport tar inte ut någon avgift för att flytta en tjänst till en ny adress. Notera att om det gäller flytt till ett annat stadsnät kan det tillkomma en startavgift. Priserna kan variera även om man behåller samma hastighet som tidigare.

Detta kan du göra genom att logga in på din internetbank. På sidan där du administrerar dina autogiron kan du välja att ta bort ditt autogiro till oss. När du tar bort ditt autogiro måste du meddela oss att fakturan ska gå ut som normalt via papper eller e-post.

Alla påminnelser och inkassokrav bör betalas. Om du redan betalt kapitalbeloppet på fakturan räcker det att du betalar in mellanskillnaden med samma fakturanummer som står på påminnelsen eller inkassokravet.

Det är ingen fakturaavgift om du väljer Epost-faktura eller e-faktura. Kontakta oss om du vill ändra aviseringssätt.

På fakturan finns ett sammandrag där vi redovisar för vad och vilken period fakturan avser. I kundportalen kan du även hitta fakturan och tjänsten där det står inom vilken tid den är i. Har du ingen inloggning till vår portal så kontakta oss så ordnar vi det.

Vi tar ut en fakturaavgift för pappersfaktura för att täcka kuvert, utskrift, porto och administrativa kostnader. Andra, och miljövänligare fakturaalternativ vi erbjuder, är e-postfaktura, autogiro och e-faktura. De alternativen är helt KOSTNADSFRIA! Kontakt oss för att ändra aviseringssätt.

Alla priser presenteras på fakturan exklusive moms. Enligt faktureringsstandard specificerar vi momsen separat.

Den första fakturan avser generellt en längre period för att fasta avgifter faktureras i förskott. På fakturan kan du se för vilken period fakturan avser och för vilken tjänst. Notera även att det kan förekomma engångskostnader som startavgift eller avgifter för köp av utrustning, till exempel router, IP-telefon eller telefonidosa.

Vi fakturerar från det datumet då tjänsten eller tjänsterna aktiveras.

Om du råkar betala en faktura två gånger så kan du kontakta oss så betalar vi tillbaka det överskjutande beloppet.

Första fakturan för bredband brukar normalt anlända inom cirka 10 dagar från aktiveringsdatum. Eftersom vi tillämpar förskottsfakturering brukar den första fakturan vara halverad om du beställt mitt i månaden eller tidigare.

Vi tillämpar förskottsbetalning av våra bredbandsabonnemang och därför betalar du första månaden i efterskott och nästkommande månad i förskott när du väljer månadsfakturering. Vi tillämpar förskottsbetalning för att din betalning ska vara oss tillhanda innan vi förser er med leveransen av er nästa bredbandsperiod.

Behöver du fortfarande hjälp?

Ring oss på 0650-40 20 00, skicka ett mail till support@internetport.se eller använda livechatten!