DIGITAL TOTAL

Trygg IT-partner

Tillhör du de som lider av "it-skräck"? Får du huvudvärk bara av att tänka på frågor runt IT? Då är TRYGG IT Partner en tjänst för dig. Lämna över hela eller delar av ansvaret till oss på InternetPort. Lita på att vi har koll på läget medan du kan dra nytta av digitaliseringens positiva effekter utan att gå i taket.

Systemförvaltning

Vem har inte svurit över en dysfunktionell dator eller taskig server? Störningar som dränerar dig på
energi. Med vår Systemförvaltningstjänst tar vi hand om server – hårdvara, operativsystem och
applikationer.
Med våra välfungerande processer sätter vi upp robusta system som övervakas, uppdateras,
säkerhetskopieras och underhålls med kontinuitet. Skulle något krångla så är vi snabbt där och
åtgärdar för att minimera störningar i din verksamhet. Med vår Systemförvaltnings tjänst till en fast
månadskostnad utan bindningstid sover du gott om nätterna.

Tjänsten erbjuds endast i våra egna datacenter och på hårdvara som InternetPort själva levererat. Ren och skär business kanske du tänker. Tja, snarare ett win-win-koncept. På Internetport vill vi
kunna ta ansvar för det som är och för det som kan blir, vilket blir komplicerat om många
leverantörer är inblandad.

Med en enda kontaktpunkt, blir det okomplicerat och solklart för båda parter! InternetPort har
ansvaret och du slipper bollas runt mellan olika leverantörer vid eventuella problem.

Nulägesanalys – kravspecifikationer

Innan installering gör vi en övergripande genomgång av dina kravspecifikationer och ger förslag på
rekommenderade lösningar med tillhörande servicenivåavtal. Med avtalet på plats skrider våra
hungriga it-tekniker till verket och sätter systemet på plats. Sedan följer en testperiod där du som
kund tryggt kan känna dig för så att allt fungerar som du tänkt dig.
När administratörer behöver göra ändringar eller kompletteringar i systemet kontaktar ni alltid
InternetPorts driftsavdelning först. Vi vill gärna säkerställa att allt blir korrekt utfört. Vi dokumenterar
också för att underlätta framtida underhåll.

Exempel på tjänster som kan ingå i ett Systemförvaltningsavtal är:

  • Installation av server
  • Installation och underhåll av operativsystem
  • Installation av säkerhetsuppdatering av serverapplikationer
  • Byte och reparation av trasig hårdvara
  • Administration och övervakning av brandvägg
  • Uppsättning av backup och övervakning
  • Administration av användarkonton och dess rättigheter
  • Dokumentation

Servicedesk

Behöver du en funktion för IT-support? Någon med rätt kompetens som snabbt kan svara på frågor
och avhjälpa problem? Då är vår tjänst ServiceDesk något för dig. Här ges snabb hjälp med
användarrelaterade frågor och felsökning via telefon eller mail från våra engagerade
supporttekniker. Tjänsten ServiceDesk finns till fast eller löpande pris – allt utifrån era behov.
Vill du utöka tryggheten ytterligare? Då kan du addera till Utökad ServiceDesk. Där tillämpar vi 24/7-
principen. Det vill säga, du kan felanmäla och initiera felsökning även utanför normal kontorstid.
Dygnet runt, årets alla dagar.

Erbjuder servicejobb, beställningar, fjärrstyrning ’
Hårdvarda, beställningar, fjärrstyrningar kvaltetet samarbetspartners, beställningar

IT-konsult

Har du behov av stöttning i ett IT-projekt? Kanske vill du ha tekniker på plats med jämna mellanrum?
Våra kompetenta och erfarna IT-konsulter älskar utmaningar och brinner för att hitta innovativa
lösningar som bidrar till våra kunders framgång. Hör av dig till så handplockar vi en perfekt match till
dig och din utmaning.

Våra IT-konsulter hjälper exempelvis till att montera och racka era co-location servrar, vilket
förenklat betyder en förflyttning av data från kundens egen dataserver till server i en extern datahall
såsom hos InternetPort. Våra tekniker är också duktiga designers av redundanta WAN och HA-
serverkluster, som med förenklad terminologi även det handlar om att säkra upp viktig data.

Exempel på vanliga uppdrag:

  • Design av WAN-, telefoni- och serverlösningar
  • Implementering av designad lösning i vårt eller ert datacenter
  • Co-Location-tjänster som rackning, hårddiskbyten, ominstallationer och omstarter
  • Fjärrsupport – av olika lösningar
  • IT-tekniker på plats vid behov.

IT-outsourcing

Med vår tjänst IT-outsourcing agerar vi som om vi vore din externa IT-avdelning. Tillsammans
identifierar vi behov och ser vilka övergripande SLA-nivåer, servicenivåavtal som ska tillämpas.
Utifrån våra standardtjänster ovan, Systemförvaltning, Servicedesk och IT-konsult skapar vi sedan
den optimala IT-lösningen utifrån tillgänglighet, funktion och budget. Kontakta oss redan idag så att
du kan fokusera på det som är viktigt – att driva ditt företag.